رویداد استارت‌آپی  «گردشگری و صنایع‌دستی» در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4001017
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
توسط مرکز منش آذربایجان غربی؛

رویداد استارت‌آپی  «گردشگری و صنایع‌دستی» در ارومیه برگزار شد

به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی رویداد استارت‌آپی «گردشگری و صنایع‌دستی» 6 مهر در ارومیه برگزار شد.

رویداد استارت‌آپی  «گردشگری و صنایع‌دستی» در ارومیه برگزار شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به‌نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی رویداد استارت‌آپی «گردشگری و صنایع‌دستی» 6 مهر در ارومیه برگزار شد.

این رویداد با حضور ایده‌پردازان جوانان استان و با ایده‌های مختلف برگزار شد که پس از ارزیابی‌ها 9 ایده در روز اول انتخاب شد و در روز دوم برای تیم‌های منتخب کارگاه‌های آموزشی همچون «تیم‌سازی و اصول کار تیمی» و «اصول و فنون مذاکره» و «بوم‌مدل کسب‌وکار» برگزار شد.

در روز سوم رویداد نیز تیم‌های منتخب در حضور داوران و منتورهای رویداد که به صورت آنلاین برگزار شد اقدام به ارائه محصول پیشنهادی و ایده خود کردند پس از بررسی و اعلام نظر داوران 3 تیم بعنوان تیم های برتر رویداد انتخاب گردید.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در افتتاحیه این رویداد استارت‌آپی با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها در تعاریف جهانی به کسب و کارهایی گفته می‌شود که حول محور فناوری شکل گرفته و پتانسیل بالایی برای رشد در آینده دارند، اظهار کرد: گردشگری یکی از صنایع سودآور جهان محسوب می‌شود و اختصاص یکی از رویدادهای استارت‌اپی به موضوع گردشگری، فرصتی است تا با ارایه ایده‌های کاربردی در جهت رفع چالش توسعه تصاعدی گردشگری استان و حتی کشور ورود کرد.

امین رستم‌زاده افزود: ایران با توجه به اینکه جزء ۲٠ کشور جذاب جهان از لحاظ گردشگری است، اما متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌ها  و معرفی انگیزش‌آفرین از قافله توسعه صنعت گردشگری و توریسم عقب‌مانده است که یکی از بهترین و سریعترین راه‌ها برای جبران این عقب‌ماندگی برگزاری رویدادهای استارت‌آپی تخصصی در حوزه‌های متنوع مختلف گردشگری است که می‌تواند راه‌گشای چالش‌های این صنعت باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌تری به موضوع گردشگری در کشور داشته باشیم،  تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها با استفاده از پتانسیل‌های موجود با تولید محتوای بین‌المللی برای جامعه هدف و کشورهای مختلف می‌توانند در صنعت گردشگری که یکی از اِلمان‌های توسعه اقتصادی تلقی می‌شود، راهگشا باشند.

رستم‌زاده با اشاره به اینکه شیوع کرونا، صنعت گردشگری در سراسر دنیا را با رکود مواجه کرد، اظهار  کرد: کرونا برای استارت‌آپ‌ها فرصتی را فراهم کرده تا با تکنیک‌های مختلف حوزه‌ها و بازارهای کاری خود را مشخص و از دل چالش‌ها تولید ثروت و درآمدزایی کنند.

وی گفت: چالش کرونا می‌تواند فرصت‌ساز برای دوران پساکرونا باشد به طوری که با ایده‌های خلاق در حوزه گردشگری مجازی در ایام کرونایی می‌توان بسترسازی واقعی برای شناخت، معرفی و ایجاد علقه و جذبه از مناطق بکر گردشگری برای ایام پساکرونایی به شکل مجازی و یا غیرمجازی و واقعی و حتی ترکیبی داشت و این حوزه جدی‌تر در معرض واکاوی و ایده‌دهی و شناسایی ریز فرصت‌ها قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در خاتمه با اشاره به اهمیت اپلیکیشن‌ها خصوصا در حوزه گوشی همراه اظهار کرد: امروزه گوشی‌های همراه و برنامه‌های مدنظر برای آن نیازمند خلاقیت و ظرافت خاصی است که با خلق تمایز می‌توان ارزش آفرینی زیادی در این حوزه از ابعاد مختلف به وجود آورد.

صدور مجوز 30 مرکز مردم‌نهاد

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این رویداد با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی یک اتفاق بسیار ارزشمندی در استان بود، افزود: وزارت ورزش و جوانان متولی ایجاد اشتغال و کارآفرینی نیست اما با توجه به ضرورت ایجاد شده این وزارت

نیز در راستای کارافرینی و ایجاد اشتغال اقدام به راه‌اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی (منش) با همکاری جهاد دانشگاهی کرد.

محمدحسین حسنی خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی استان، انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل، صدور مجوز ۳۰ مرکز مردم‌نهاد فعال در حوزه اشتغال، همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و دوره سرباز مهارت با همکاری جهاد دانشگاهی از اقدامات موثر در راستای حمایت از کارآفرینی در استان است.

وی بر ضرورت حمایت از مراکز نوآوری و شکوفایی تاکید کرد و افزود: مرکز نوآوری و شکوفایی در مرکز استان دایر است و امیدواریم با تامین منابع مالی شاهد گسترش شعبات مختلف این مرکز در سطح استان باشیم تا جوانان بتوانند از امکانات این مراکز استفاده کنند.

در ابتدای این رویداد مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با ارائه گزارش عملکرد مرکز منش اظهار کرد: انتخاب موضوعات و محورها بر اساس نیاز و اقتضایات جامعه و استان بوده و امیدواریم با اجرای خروجی‌مدار این رویدادها نقش اثرآفرین در توسعه استان در حوزه‌های مدنظر داشته باشیم.

پورمحمود گفت: امروزه دنیا شتابان به سمت دنیای مجازی و اصول حرفه ای کارآفرینی در این فضا در حرکت است.

وی افزود: برگزاری استارت‌آپها در حوزه گوشی‌های همراه از ابعاد مختلف جای کار دارد و در مرحله اول این حوزه می‌تواند بستر مناسب برای ورود به سایر حوزه‌ها تلقی شود.

انتهای پیام
captcha